So they say

Låt oss inte nämna att Edwards status på FB som kunde tolkas lite hursom fick mig att tappa förståndet. Och jag gav upp igen och sa ”nä det här kommer aldrig att gå, jag kommer att må såhär hela mitt liv”. Hela mitt liv kommer jag att sukta efter honom och känna detdär hugget i hjärtat av bara en FB status. Och jag kommer att frysa på hösten och gå i ide på vintern, kommer att bli hemlös där i december och spendera julen hos mina föräldrar låtsandes som ingenting. Som om Edward är history och jag har slutat plocka de tusen delarna av mitt hjärta som han tog sönder.

”Det finns andra killar” säger de, jag det gör väl det men han jag vill ha vill inte ha mig. Och även om jag inte kommer att vilja ha honom någon dag i framtiden så kommer jag att vilja ha någon som är minst lika bra. Han har förstört mig inför framtida killar och satt upp standarden högt upp. Så högt upp så jag på allvar oroar mig för att jag aldrig kommer att hitta någon. Hur ofta träffar man en som Edward, det kan inte vara min tur 2 gånger på raden. Och jag kan inte nöja mig med vem som helst bara för att det är kallt om vintern och för att jag så gärna vill ha någon som visar mig hur man pumpar cykeldäcken.

Jag vill ha någon som får mig att inte kunna andas på ett bra sätt, inte på ett Edward-sätt där jag blir blå om läpparna och måste hålla om mig själv hårt för att inte kunna sprängas. Någon som talar fint till mig och håller om mitt huvud hårt med båda händerna medan han tittar mig djupt i ögonen. Någon som blir helt stum varje gång jag går förbi i klänning, någon som bokar yttersätena på flyget till Thailand för att jag inte ska känna mig instängd. Någon som lagar mat i bar överkropp för att han ogillar när kläderna luktar mat. Någon som ber mig att laga hans knappar på favoritkavajen och frågar vilken färg på sytråden är bra att ha hemma. Någon som kan ta på sig en blå skjorta från Zara och få mig att tappa andan. Någon som säger att jag är den snyggaste människan han har dejtat samtidigt som jag oroar mig för att jag inte lever upp till hans standard.

Någon som gör allt detdär Edward gör men som inte är Edward.

3 comments
  1. Linnéa S said:

    <3

    Såg precis "Like Crazy" och kom plötsligt att tänka på dig. Inte för att den alls handlar om ditt liv eller påminner om den här situationen, men för att jag tänkte att du nog skulle tycka om den. Och åh, alltså det här är en jobbig kväll, jag känner med dig. Pendlar själv mellan "ingen kommer någonsin bli kär i mig" och "jag kommer aldrig kunna bli kär i någon" just nu, haha, men känner mig verkligen så….förstörd? Antar att det är lite så du känner också. Kram (och som svar på vad jag jobbar med under modeveckan så recenserar jag modevisningar)

    • Åh ska se den filmen, tack för tipset :)
      Vilket roligt jobb du verkar ha, antar att du får mingla mycket med folk. Mingel är mitt favoritord i hela världen hahahaha, jag använder den i tid och otid :p

Kommentera

