Summertime Sadness


Jag kan bli så trött på mig själv.
Det är söndag idag. Edward har blivit kompis på facebook med 2 okända personer. Jag kan inte se deras namn eller vilket kön de tillhör. Jag har gått igenom hans kompislista för att se om det fanns nån tjej som var snyggare än jag, som var smalare, mer framgångsrik. Jag har tryckt på F5 för att uppdatera en miljon gånger. Kört slut på batteriet i mobilen med att uppdatera hemsidan. Ingenting. Ingenting! Jag blir knäpp. Har ingen aning vad han sysslar med, om han går ut eller inte. Det är klart att han går ut, han har gått ut varenda helg fredag och lördag sedan han gjorde slut med mig. För att han tror att jag har någon på G? För att han får panik och måste hitta någon han med?

”Sooner or later we’ll have to start seeing other people”
Suck. Hur kan han ens prata om andra personer, om att vi ska träffa andra personer, om att han ska träffa någon annan? Hur kan han gå med på att jag ska träffa någon annan? Jag mår illa av bara tanken att någon annan rör vid mig, eller att jag skulle någonsin få några känslor i stil med det jag känner för Edward, för någon annan?
”Yes I understand that..”

Så det är kanske det han gör, träffar andra, nu när vår tid är förbi.

”I just don’t think I had enough feelings..it felt like with my exes, I didn’t want to be in a relationship where it eventually goes downhill and we end up being friends”

Vad snackar han om? Vaddå han har inga känslor för mig? Han har känslor för mig, vaddå inte tillräckligt starka? Det var inte avsaknaden av känslor som var problemet, det var att jag kom för nära, att han fick panik, panik att jag hade en del av kontrollen. Han kunde inte kontrollera sina känslor när jag tog över hans värld och han gjorde det som var nödvändigt för att återfå kontrollen. Vaddå han har inga känslor, han har känslor, han måste ha känslor.. för annars..

Jag vill inte ens tänka på alternativet. Han får säga vad han vill. Och jag fortsätter att trycka på update, igen och igen och igen. Han kan inte träffa någon annan, han har känslor för mig.

Kommentera

