In a festival people get drunk, have sex and listen to music!


Var inne på ett av de andra kontoren en sväng. Gör det dagligen för att komma bort lite, för att ha lite mänsklig kontakt utöver Edward och den andra killen jag delar kontor med. Lånade kollegas dator för att gora en powerpoint presentation till tisdagens project meeting. Min dator fick för sig för att dö tillsammans med allting annat som dog för några veckor sen. Vi ska på festival nästa vecka, den andra största i danmark (efter Roskilde som är störst) och företaget har köpt biljetter till oss alla. Jag ska gå, Edward ska gå, alla ska gå. Folk har börjat planera vem ska dela tält med vem, jag hoppas såklart att få dela tält med honom. Men om jag känner han rätt så kommer han att dela tält med nån annan i företaget.., ”för att det inte ska bli några missförstånd”.

En av de mindre cheferna sitter på det andra kontoret. Jag är hans lilla favorit så han gillar att retas med mig, kanske för att jag inte räds för att skoja med både chefer och icke-chefer.
Yngre kille i samma ålder som jag, Jacob ” Do you think we need to bring some alcohol with us?”
Chef, Ollie ”Well what do you think people do in a festival, they get drunk, have sex and listen to music!”
”Well I might do two of those things!” Jag, skrattandes medan jag jobbade på powerpointen.
”Yes I guess so too, considering that we’ll be a bit farther away from the music” Och han pekade mot Edward som satt i vårt kontor mittemot denna. Wink Wink..

Jag sprang tillbaka till kontoret när jag var färdig, ”you know what Ollie said to me?”
”No, what?”
”When Jacob asked if we should bring some alcohol, Ollie said well what do you think, people get drunk, have sex and listen to music in festivals”
”Whaat? That dinner thing on friday is going to turn into something weird this time again”
”Well if I’m sitting somewhere next to Marie or the professor it will!”
”Yeah that’s a deadly combination, you guys are just nuts and I work for a fucked up company!”
”Well why don’t you get a new job, maybe with the good looking people on the second floor?” Jag fortsatte att retas.
Han såg sårad ut, ”I don’t mean fucked up in a bad way. I wouldn’t want to work for a company that is less fucked up, it’s fun in here”
”You know that joke thing about me and the good looking guy on the second floor is just a joke right?”
”Yeah but it’s a good joke!” Och han såg väldigt ledsen ut och irriterad fast han försökte att se oberörd ut. Ah ont i hjärtat, jag vill inte såra honom och det har jag gjort igen..
”But it is just a joke, you know..”

Kommentera

