Den 5:e, 6:e och 7:e juli


Det här gick ju bra hittills.
Jag har åkt tåg i flera timmar och skrivit ner mina tankar. Har tänkt på honom men inte med sönderrivande ångest. Har tänkt på honom lite i taget, känt på känslan att han går ut ikväll, han kanske träffar någon annan, han kommer säkert att mingla med tjejer, förr eller senare kommer min ersättning att dyka upp. Enda trösten har varit att han säkert inte vill träffa någon för att han tänker flytta till Singapore, för att dödsstöten för oss var till en stor del pga Singapore. Han tänker praktiskt, han vill inte ha distansförhållanden. Men om hon dyker upp, hon som får hans mage att vrida sig av fjärilar eller ångest eller förväntning..ja vad ska han göra då?

Gick in på hans facebook sida för att hålla mig uppdaterad, för att se om något har dykt upp, om någon har taggat honom på nån bild eller status, vadsomhelst, jag vill veta vad han gör just nu. Förmodligen dricker cocktails på Kassen, vårt favorit mojitoställe, köttmarknad också.

Scrollade ner på hans facebooksida för att se vem som like:ar hans inlägg eller om han har blivit kompis med någon annan. Såg den där förbaskade bilden igen, den som var början till mitt hjärteont. När han står bredvid nån tjej som gnuggar sig mot honom och taggen ”Smile Edward, this is a party, not twilight”. Den kom på facebook den sjätte juli, han gjorde slut med mig den sjunde juli, dagen efter när han landade i Kastrup, Köpenhamn efter tio dagar i Singapore. Han hade tagit det där beslutet om att göra slut med mig den femte, gick ut på fest med henne och några gaykillar den sjätte, gjorde slut med mig den sjunde.

Vad hände den kvällen?

”Am I gonna get syphilis now?”
”Why do you say so?”
”Well I don’t know what you’ve been doing all those days and nights you weren’t texting me in Singapore”
”I haven’t been doing anything”
”I don’t want to get herpes either!”
”Shut up, I haven’t done anything”
”Fine, then take those pants off already!”

1 comment

Kommentera

