You are free to see anyone you want

”My necklace and earrings from last week’s partying are found!”
”Really, that’s good to know. Has a stone lifted off your shoulders?”
”Yes..I was freaking out the whole time they were gone”
”You’ve been acting like everything was okay but I knew that you were freaking out from the inside”
”Yeah..I’ll get them today”
”Are they at Chris’ place?” Och han lät väldigt torr i rösten medan han låtsades inte bry sig att jag hade varit hos Chris på fest.
Jag kvävde en skratt..”Ha..No, not at Chris place. The party was not at Chris place”
”Well whoever other supermodel guy” Och han himlade med ögonen.
”He’s not a supermodel. I’ll show you how he looks” Och jag loggade in på facebook, öppnade Chris sida och visade honom en bild på Chris innan han skulle gå ut. Chris är dösnygg, jag bara låtsas som inget. Edward var helt paff då han inte förväntade sig någon så snygg, gick tillbaka till sin plats mumlandes någonting..
”There’s nothing going on between me and Chris”
”Hey you’re free to see anyone you want, I’m just saying”
”Yeah I am”

Telefonen ringde. Hans telefon, min ringer nästan aldrig. Någonting om hans lägenhet och om han funderar på att sälja den. Han snackar danska såklart och jag uppfattar inte allting. Jag hör Singapore och om han skulle flytta dit så han behöver veta från jobbet först innan han kan bestämma sig. Hugg i hjärtat, han ska flytta till Singapore snart, nu låter det mer som ett ja än ”I hate Singapore, it is so depressing and you’re not there” som det lät innan.
Han skrattar och pratar i flirtig röst i telefon medan tjejen från banken ställer frågor om vad han ska göra i Singapore. Jag sitter här framför min dator alldeles orörlig och försöker att lyssna, sa hon nyss vi hörs? Tänker hon fråga ut honom? Dö dö dö jävla banktjej!
Han la på och var tyst i en minut. Jag kunde känna hans leende bakom mig.

”I’m totally charming the girl at the bank”
”Yeah I could hear you being all cheesy and playing with your hair while talking on the phone”
”I did, noo..”
”Well I hope she looks just as good as Chris does!”

Och jag reste mig upp från stolen, gick in i labbet planlöst bara för att lämna kontoret snyggt.

Kommentera

