I forgot you’re going to Sweden

Han satt där bakom mig idag och tog ett djupt andetag. Nu kommer det en fråga kände jag genast på mig.

”Do you like going and looking at apartments?” en fråga som man ställer till sin flickvän när man ska flytta ihop.
”Are you seriously thinking of bying that apartment by the harbour?”
”Well..I’d have to go and look at it first before I can make up my mind”
”Oh I love looking at apartments..for other people..when it comes to myself I get nervous. Can I come?”
”I thought that you might enjoy coming at looking at the apartment with me. The only thing that I have doubts about it that is it only one room. The apartment is just as big as the one I have now but it only has one room.”
”What do you need a room for.. were you planning on getting a..
girlfriend.. hamster? Fan nån jävla annan tjej kommer att sitta där i hans nya lägenhet som jag var med och kollade och njuta av hamnutsikten. Inte jag. Nån annan jävla tjej!

Han uppfattade melankolin i min röst, vi båda fattade vad jag var på väg att säga. Snygg räddning där Nat. ”Moi? A room? I deserve a mansion!” Han försökte att lätta på stämningen. Jag skrattade och stunden var som bortblåst..
”When were you thinking of going looking at it?
”Probably anytime this weekend, might have to cancel the camping trip with my brothers. It looks like it’s going to rain all week-end”

Lycka, jag får hänga med honom och titta på lägenheter. Jag får hänga med honom! Fast å andra sidan, fanfanfan, om inte han åker ut till skogen med sina bröder så kommer han att gå ut och bli full och träffa andra tjejer..Fanfan, åk till jäkla skogen istället!

”I’m going to Sweden this week-end to visit my mommy, can’t come then..”
Han såg lite besviken ut..”Ah right, you’re going to sweden, I forgot”

4 comments
    • tack för att du läser, det gör mig glad

  1. Linnéa said:

    <3

    Är i ungefär samma situation och det är verkligen det vidrigaste som finns. Tänker inte säga att "allt kommer att bli bra" eller att "det går över tillslut" för jag känner också sådär och just nu känns det ju inte alls som att det kommer gå över.

  2. Uhh, Linnéa jag skickar lite styrka till dig & hoppas på att vi båda borjar må någorlunda mindre skit. Tack för din kommentar, it means a lot

Kommentera

