No air

Jag sov ingenting inatt. Likaså jag inte kommer att sova något ikväll eller imorgon. Jag sover inte när han är ute och roar sig bland andra tjejer. Jag äts upp av ångest inifrån istället, kollar på mobilen en miljon gånger, har han skrivit? ska jag skriva något till honom?

Varför? För att den dagen han hånglar upp någon annan eller går hem med någon annan så är den här bitterljuva limboperioden slut. Inga mer kyssar bak i nacken, rufsa till frillan, dricka mojitos på stränder. Inga fler ”whaat, are you jealous?” när andra tjejer kommer fram och pratar med honom. Inget mer hålla händer och säga ”this was my best time at this place..with you”.

Om han någonsin ligger bredvid någon annan och kysser en annan person i nacken det första han gör på morgonen så kommer jag att gräva en grop och lägga mig själv i. För då kommer det inte finnas något mer luft att andas, det kommer inte att finnas några ljusglimtar, världen kommer att vara upp-och-ner och i min själ kommer det bara att finnas mörker.

6 comments
  1. Vet inte vad jag ska skriva… Men jag känner igen känslan… Kram på dig!!

  2. Rana said:

    fint.. tycker du ska gå ut och roa dig istället så han kanske tänker på att du är ute bland andra killar :)

    • jag var ute bland andra killar igår men det verkar som att han fått panik och börjat gå ut typ 3 kvällar i rad. Usch jag dör lite av ångest varje dag när jag tänker på att han kanske träffar andra..

  3. Vicky said:

    åh kram. inte för att jag känner dig men kram ändå. det bästa är att det BLIR bättre.

    • Tack, så snällt av dig! Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart, orkar inte med all hjärtesorg..q

Kommentera

