I hurt myself today to see if I still feel

Vi sitter här på kontoret, jag och en till tapper själ och ”jobbar”. Edwards kompis är tillbaka från semestern och de ska hitta på något idag, imorgon och på lördag. De ska gå ut och supa skallen av sig och mingla med massa tjejer. För han är sån tjejmagnet, de tycker att han är så mystisk. Och jag sitter här, instängt i ett kvavt kontor, tänker varje sekund på honom och får ingenting gjort. Det är bara att inse att mitt liv kretsar kring honom och han vill inte ha mig.

Men jag har ställt frågan till mig själv: Om han skulle vilja ha tillbaka mig,ber om ursäkt och säger att han inte kan leva utan mig, vad gör jag då? Skulle jag ta honom tillbaka då?

Han är den jag saknar när jag vaknar på morgonen, den jag tänker på innan jag går och lägger mig. Jag tänker och saknar honom konstant, min kropp och själ värker för att han inte finns i mitt liv på samma sätt. Jag vill inget hellre än att det ska vara vi två. För vi är så perfekta ihop, för att vi förstår varandra på ett sätt som ingen annan förstår. För att allting annat stannar när vi är tillsammans. För att vi har kul ihop, för att vi hånglar sönder varandra, för att vi har det bästa sexet någonsin.

Men att ta tillbaks honom efter allting jag har fått gå igenom pga. av honom? All smärta och tryck i bröstkorgen. Alla dagar och nätter av att inte kunna andas. Alla gånger jag har legat på golvet och tänkt ”det här är inte ett liv jag vill leva”. Alla kvällar jag har behövt söva mig själv med alkohol för att kunna somna. Om han kan bestämma sig på en eftermiddag att han inte vill vara ihop med mig och ta sönder mitt hjärta i tusen bitar så kommer jag aldrig igen våga öppna mitt hjärta för honom.

Så det finns inget vi längre, inte bara för att han inte vill ha mig men också för att jag inte vill ha honom. För att mitt hjärta är stängt och jag försöker att lappa ihop de tusen bitarna. För under den här månaden när jag har haft hjärtat i halsgropen så har han gått till gymmet som vanligt, kollat på tv, legat i en park och läst nån bok, träffat sina kompisar och förundrat sig om varför inte jag kan gå vidare..

Kommentera

