Exclusive

Thailand. Lata dagar av sol, regn, banana shakes, stekt ris. Vi håller händer överallt och han kan inte slita blicken ifrån mig. På restauranger, på stranden, i vårt hotellrum. Han stannar till ibland och tittar på mig och ser alldeles borta ut. I ett land av fluffiga rosa moln och hans favorit banana and pineapple shakes.
Jag blir generad och vet inte vart jag ska ta vägen. Nu tittar han på mig igen, uh..ska jag le..ska jag säga något?

”Are you having a moment now again?”

Han svarar inte, utan fortsätter att titta på mig och le. Han ser kär ut, jag blir alldeles varm inombords. Han är kär. Han är kär i mig. Hur kunde något så bra hända mig? Hur kunde jag hitta honom mitt i allt misär som mitt sista år på högskolan var. Hur kunde jag hitta min alldeles egna Edward som får mitt hjärta att hoppa ett hjärteslag varje gång han är i närheten? Jag är så tacksam att jag har träffat honom, att jag köpte den där biljetten till Singapore, att vi åkte till Thailand. Vi omsluts båda två dagligen av en elektrisk aura. Vi hör ihop, vi två. Vi har inte sagt det högt men jag känner det på mig. Snart, snart händer det. Snart kommer de där orden att sägas, vill du vara min? Jag vill inget hellre.

Vi går ut på bar/horgatan, super ner oss på mojitos (eller om det var gin and tonic?). Får klämma på några silikontuttar på en lady-boy. Han tittar på mig igen, ”you look so pretty tonight”. Jag ler, känner det där elektriska igen, ikväll..snart..snart händer det. Han håller min hand, släpper den inte ens en sekund. Kysser mig och tittar på mig med drömska ögon. Leker med mitt hår och kysser mig igen. Vi är helt upptagna av varandra så ingenting omkring oss spelar längre någon roll..

Han ser ut att vara på väg att säga något. Men det kommer inte fram. Och jag vill inte här, inte på horgatan.

”Wanna go somewhere else, just the two of us?” Jag frågade, jag visste vad som skulle hända härnäst, jag hade fjärilar i magen.
”Yes, let’s go and sit somewhere quiet, by the beach maybe.”

Han tog mig i handen och ledde oss vidare, massa skrikande tjejer i bakgrunden, alla krävde hans uppmärksamhet. Men han såg bara mig. Det fanns ingen annan.

Vi satte oss vid stranden, det var mörkt ute men fortfarande varmt i luften. Han satte sig bredvid mig, såg mig i ögonen och kysste mig i pannan. La sina armar omkring mitt huvud och lutade sig framåt.

”I know that we haven’t seen anyone else anyway..but it feels good to say it out loud. Nat, do you want to be exclusive with me?”
”I don’t want to see anyone else, you’re all that matters to me. And yes I want to be exclusive with you.”
”That makes me very happy”

Och där kysstes vi igen, i en öde strand i Thailand. Och jag kände mig inte ensam, jag visste att han ville ha mig lika mycket som jag ville ha honom. Kanske lite mer..vem vet.

2 comments

Kommentera

