Jag vet att hon är söt, men det måste bli du och jag

Jag är hemma hos Edward idag och målar dörrarna till hans lägenhet. Han behövde lite hjälp med det (behöver o behöver) och jag offrade mina tjänster såklart. Allt för att vara i hans sällskap några få timmar. Han hade tagit fram ett par gamla shorts till mig och jag tillverkade målarhattar av tidningspapper. Vi stod där båda två och sandpapprade på varsin dörr i samma hall, omslutna av plast på båda sidor. Småpratade. Han berättade att hans mamma hade blivit ledsen om att vi gjort slut.

”Aww that’s nice to hear somehow..”
”Shouldn’t I have told you that?”
”No it’s nice to know that they liked me”

Plasten som hängde från taket slingrade sig fast runt mig, jag tittade på dörren och log för mig själv. Han kom närmare och sandpapprade på ovansidan av dörren där jag inte nådde. Vita dammpartiklar flög ner på mitt hår. Jag log och han log, ”Come here” och lutade sig framåt och stannade några cm ifrån mina läppar.

”Do you mind?”
”No, do you?”
”I don’t mind”

Och där kysstes vi igen bland all plast och damm, han med rufsig morgonfrilla och jag i målarhatt och urtvättade shorts.

1 comment

Kommentera

