är det nu, nu som det tar slut

Jag vaknade hos honom idag. Jag låg där bredvid tät intill honom hela natten. Han höll min hand, jag luktade honom i nacken, rörde vid hans armar, ben, mage, axlar. Lyssnade på hans andetag, kände mig hemma. Han var lika ivrig för närhet som jag och följde min kropp varje gång jag rörde mig. Tog min hand och sedan ångrade sig, tänk om hon tror att detta betyder något mer?

Jag vaknade av att han tittade på mig nån gång kring 5-tiden.

”Is it time to go up now? It feels like 7-something”
”It is 5 in the morning and I’m hangover, we should go back to sleep”

Och lite senare..

”You smell very good”
”Thank you”

Några timmar senare låg vi där och höll händer. Han tog inte bort sin hand, utan sökte min under täcket. Låg bakom mig och pussade mig i nacken.

Det är okej nu, nu när vi båda fattar att det inte kommer att bli ett vi. Det är okej att hålla händer nu.

1 comment

Kommentera

