In four hours I will be history

 

Kl 20.00. Det är då vi har bokat. Det där tomrummet mellan revbenen håller på att trycka sig ut igen. Snart vrids min mage av förväntan och ångest och nervositet. Vi två, bland folk, uppklädda. Hur beter man sig med kläderna på när man har gjort slut?
Jag måste hem och duscha, tvätta håret, göra mig i ordning. Fanfan istället så sitter jag här helt förlamad och kan inte förmå mig att göra något.

Varför känns den här kvällen så viktig? Vad kan den ändra i våran icke-existerande relation? Han har redan bestämt sig och kommer inte att vilja ha tillbaks mig. Det kommer aldrig att ske.

Men jag dör av längtan för hundrade gången idag. Att bara se honom kommer att rasera alla murar jag har byggt kring mig. Jag får börja på noll igen medan han krossar mitt hjärta igen och igen och igen..

Kommentera

