Dagen efter han tog sönder allting..

 

 

Jag vaknade bredvid honom den söndagen. Han ville inte att jag skulle åka hem på lördag kväll.

”Please stay, I don’t want you to go”

Jag vaknade i tårar. Han låg bredvid mig och hade hållit om mig hela natten. Och någonstans mellan natt och morgon hade jag hunnit glömma vad som hade hänt. Jag slog upp ögonen orörlig och tittade mig omkring. Känslan av trygghet och välmående av att vakna i hans hem. Jag såg solen lysa in genom fönstret och tänkte det här blir nog en fin dag, sommaren har kanske kommit nu. ”Men varför mår jag så dåligt?”

Och då slog det mig igen, verkligheten rakt upp i ansiktet och tårar trillade nedför kinderna. Han vaknade till, såg på mig och sa ”I am sorry for doing this to you..”

”It’s okay..”

Me det var inte okej och jag låg där orörlig. Jag ville inte känna min kropp för hjärnan kunde bara hantera så mycket känslor åt gången. Det fanns inte plats för mer än söndersplittrande ångest, lungor som inte kunde bära mina andetag.

”Would you like something to eat?”

Jag skakade på huvudet, nej, jag kan inte äta, ett hål håller på att grävas i min mage.

”Let’s go and sit out in the sun for a while, get out of here..”

Så han plockade upp två filtar och vi stannade förbi en affär för att köpa glass på väg till parken nära hans lägenhet.

Vi hittade en gräsplätt under ett glest träd, han la ut våra filtar medan jag stod och skakade med ett par nycklar i handen. I ett par lånade Billabong shorts som tillhör hans bror och i hans vita boxarlinne.

Vi låg där långt bort från par så jag inte skulle bryta ihop. Jag tror att det var varmt, kanske till och med lite svettigt. En lätt vind blåste mitt flätade hår år sidan och jag märkte hur han tittade på mig.

”What..?”
”Come here..”

Och han lutade sig fram och kysste mig.

1 comment

Kommentera

