1001 excuses..

” I still want to be there for you”
”Why?”
”Because we’re people. People need someone in the world to care for them”

Och då tänkte jag att om jag hittar på grejer jag behöver hjälp med så har jag ursäkter att se honom någon gång då o då. Som en cykel, för att utan det så klarar man sig inte i Köpenhamn. En tv så jag inte dör av tristess här i mitt tysta rum på en gammal och sliten hyresrätt. En bäddmadrass så inte fjädrarna på sängen sticker upp i ryggen och håller mig sömnlös. En egen lägenhet, ett telefonnummer.. Han vill hjälpa mig med praktiska grejer, kanske för att han känner sig ansvarig för att jag flyttade till Köpenhamn och det blev inget mellan mig och honom.

Jag minns när han sa då i april, ”I don’t want you to move just because of me, what if it doesn’t go well? I don’t want you to get disappointed”

Och jag sa nej, jag flyttar inte bara pga dig, jag flyttar för att jag inte har något som håller mig kvar i Sverige, för att Göteborg börjar kännas för litet, för att jag har fått ett jobb på ett företag bland folk som tycker om mig.

Han försökte att säga det redan då men jag ville inte lyssna. Jag tänkte att om jag ger honom lite mer tid så kommer han också att se hur fantastiskt det här är. Hur bra vi är tillsammans. Jag följde mitt hjärta till andra sidan sundet långt bort från familj och vänner för att han fanns där.

Nu har jag redan köpt en cykel, en ursäkt mindre för at se honom. Tur att Ikea inte har öppet idag.

4 comments
  1. Linnea said:

    Halkade in har genom niotillfem, fastnade lite, antagligen pga. att jag gar igenom hjartesorg och spenderar for mycket tid online. Men ja, du beskiver situationen valdigt val. x

    • Linnea jag hoppas att den här misären går över snart för oss båda. Eller så får man ha hjärtesorg i all evighet..det kan man också göra :(

      • Linnea said:

        Jag vill ha nagon typ av hopp om att NASTA SOMMAR, da ta mig tusan ska jag ma sa mycket battre och vara glad att han ‘slappte’ mig. Men ja. Tills dess kan jag roka for mycket och kanna mig allmant bitter.

      • Så himla svårt när man själv håller på att sprängas sönder av längtan och den andra personen är helt likgiltig.. Fan jag vill hoppas att det blir bättre det här men just nu när man är mitt i skiten så vill jag bara gräva en grop och lägga mig i.. tills nästa sommar

Kommentera

