I Want You..All Of You

Det är 10 dagar nu sen jag såg honom. Han har varit på andra sidan jorden och utökat sin businessnätverk. På rooftop barer och dyra restauranger. Klädd i sin fina mörkblåa skjorta som jag har förälskat mig i, som andra tjejer kommer att förälska sig i.

Jag har räknat dagarna, timmarna, minuterna, här i mitt mörka rum i en smutsig lägenhet i Köpenhamn. Varit vaken om nätterna i väntan på ett sms, ett livstecken från han. Kollat mailen med en klump i hjärtat i tron att nu gör han det, nu skickar han ett mail när han förklarar att han inte kan vara med mig längre, att han inte har några känslor för mig. Att jag är bara en medelmåttig tjej som inte når upp till hans krav. Han står där finklädd i ett av Singapores finaste barer, på finaste hotellet med världen under sina fötter och inser att jag är bara i vägen för allt det han vill ha.

Jag sneglar på nycklarna till hans lägenhet, känner ruset att åka dit och andas lukten av honom, några timmar innan han landar. Ligga på vänstra sidan av sängen som är min sida och krama hans kudde. Köpa blommor och städa hans lägenhet för han kanske tycker om mig lite mer då.

Han landar ikväll och jag har hjärtklappning.

Kommentera

